Apoteksgruppen i Åre har öppnat efter renovering

Efter att haft stängt för renovering en tid har Apoteksgruppen i Åre åter slagit upp sina dörrar. Kunder välkomnas till det nyrenoverade apoteket som ligger centralt beläget i Åre.

Butikslokalen har renoverats och ställts i ordning för att uppnå den standard som förväntas av ett modernt apotek. Apoteket nyinvigdes den 27 maj.

- Apoteket har blivit större, ljusare och luftigare, det har fått en rejäl make-over. Vi hoppas framförallt att den nya utformningen gör det enklare för kunden att hitta i apoteket, säger Pia Lyrén, apotekschef på Apoteksgruppen i Åre.

Precis som hos alla Apoteksgruppens apotek kan personer som tillhör riskgrupp enkelt ringa in och beställa sina varor. Apotekspersonalen möter upp kunden utanför butiken för avhämtning och betalning.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Bergstedt, Presskontakt Apoteksgruppen, anna.bergstedt@apoteksgruppen.se, 070-576 29 66.

• invigning
  • åre

• Åre

Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek i Litauen, Lettland, Estland, Polen och Sverige. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med mer än 3 800 anställda på drygt 670 apotek. I Sverige finns 197 apotek och ett 40-tal drivs privat av egenföretagare med stöd av Servicekontoret.