Apoteksgruppen inviger nyöppnat apotek i Gävle

Apoteksgruppen öppnar ett nytt apotek i Gävle. Denna gång i tillväxtområdet Gävle Strand, med en etablerad apotekschef som vill göra skillnad.

Den nya etableringen gör att Apoteksgruppen nu har sex apotek i regionen. Det nya apoteket ligger i det havsnära Gävle Strand, vilket blir ännu en pusselbit i uppbyggnaden av den nya stadsdelen.

-Det är ett område i tillväxt och med stor framtidsanda. Det kommer att byggas vårdcentraler och etableras en dagligvaruhandel i området. Vi drivs av att vara nära våra kunder och hjälpa dem i livets alla skeenden och vill genom att öppna vårt apotek här skapa närhet till våra kunder, säger Maria Fallström, Regionschef på Apoteksgruppen Gävle.

Den nya apotekschefen Camilla Palmgren har flera års erfarenhet som butikschef på bland annat Coop i Gävle, och hon tilltalas av bytet till apoteksbranschen.

-Där kan jag göra verklig skillnad. Både hjälpa, förebygga och stötta kunder och därigenom skapa ett ännu personligare möte, säger Camilla Palmgren, apotekschef på Apoteksgruppen Gävle Strand.

Apoteksgruppen välkomnar Gävleborna till det nya apoteket på adressen Norra Skeppsbron 11 och Packhusgatan 2 från fredagen den 18 september.

• gävle

• Gävle

Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek i Litauen, Lettland, Estland, Polen och Sverige. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med mer än 3 800 anställda på drygt 670 apotek. I Sverige finns 197 apotek och ett 40-tal drivs privat av egenföretagare med stöd av Servicekontoret.