Apoteksgruppen öppnar nytt apotek i Krokslätt

Apoteksgruppen fortsätter expandera och inviger ett nytt apotek i stadsdelen Krokslätt i Göteborg. Apoteket delar lokal med Willys och vill erbjuda kunderna farmaceutisk omsorg och ett personligt bemötande.

Apoteksgruppens apotek i Krokslätt öppnas av apotekschef Kathy Zeniran. Kathy är en erfaren apotekschef som har drivit Apoteksgruppen i Ytterby i tio år, och är farmaceut sedan 2003. När möjligheten kom för en nyetablering kände hon att tidpunkten var rätt.

-Jag gillar utmaningar och har länge haft tankar om att öppna ett nytt apotek. När möjligheten kom att etablera ett nytt apotek i Krokslätt så kände jag att det var dags. På Apoteksgruppen i Krokslätt vill vi erbjuda kunderna farmaceutisk omsorg, bra bemötande och ett konkurrensstarkt produktsortiment, säger Kathy Zeniran, apotekschef på Apoteksgruppen Krokslätt.

Apoteksgruppen kan som enda apotekskedja i Sverige ge möjlighet för franchisetagare att driva apoteken i egen regi.

-Vi på Apoteksgruppen är otroligt glada och stolta över att våra befintliga franchisetagare vill växa tillsammans med oss, det är ett ”kvitto” på att vi som franchisegivare har en attraktiv affärsmodell - som vi dessutom är ensamma om på svenska marknaden! Att Kathy öppnar sitt andra apotek inom Apoteksgruppen gör oss inte förvånade då hennes nuvarande apotek är väldigt framgångsrikt. Vi vill gratulera Kathy och önska henne stort lycka till med den nya etableringen i Krokslätt! säger Roland Brimow, Head of Franchise på Apoteksgruppen.

Apoteksgruppen välkomnar Krokslättsborna till det nya apoteket på adressen Ebbe Lieberathsgatan 13-15 från och med 15 december.