Apoteksgruppens första apotek i Kristianstad öppnas av entreprenörer i kedjan.

Det är Eva och Jan Fransson som på torsdagen den 13 april slår upp portarna till ett helt nytt apotek i Vä, strax söder om Kristianstad. Sedan tidigare driver paret etablerade apotek i Mönsterås, Kalmar, Lenhovda och Åtvidaberg men det här är deras första nyetablering och den sker i ett expansivt område med många barnfamiljer.

- Vi har känt ett stort stöd för vår etablering i Vä, både från blivande kunder, den nya veterinärmottagningen och näringsidkare i området, säger Eva.

Apoteket har inredning utifrån ett helt nytt koncept med varmare färger och material som känns mer välkomnande än det sterilt vita som karakteriserar många apotek. Det kommer att vara öppet måndag-lördag och vara bemannat med 3 farmaceuter och en apotekstekniker och den nya apotekschefen Gun Olsson har bred erfarenhet från apoteksverksamhet i olika kedjor.

- Vi är glada över våra kompetenta och engagerade medarbetare, fortsätter Eva som själv är farmaceut och, vi kommer att erbjuda ett brett sortiment av apoteksvaror men närheten till veterinärmottagningen gör förstås att vi kommer att ha ett visst fokus på djurmediciner.

Invigningen av Apoteksgruppens 182:a apotek sker på skärtorsdagen med bland annat bandklippning av Gilbert Tribo från Hälso- och Sjukvårdsnämnden. Alla kunder utlovas lite förfriskningar och fina produkterbjudanden.

För ytterligare information, kontakta:

Eva Fransson, farmaceut och apoteksägare till Apoteksgruppen Kalmar, Mönsterås, Lenhovda & Åtvidaberg, eva.fransson@apoteksgruppen.se, 070- 7681618.

Maria Mårfält, Kommunikationschef Apoteksgruppen,maria.marfalt@apoteksgruppen.se,0702-3348 08

Apoteksgruppen består av 182 apotek med spridning över hela landet. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.