Daniel Lindin blir ny affärsutvecklingschef på Apoteksgruppen

I samband med Apoteksgruppens satsning på tillväxt och utveckling bildas en ny enhet med syfte att driva bolagets affärsutveckling. Daniel Lindin har rekryterats som ansvarig för den nya satsningen.

Daniel kommer närmast från rollen som t f sortiments- och inköpschef på Apoteksgruppen. Han kommer att fokusera på tjänsteutveckling och utveckling av Apoteksgruppens e-handel, kommande samarbeten och formatanpassning av befintliga apotek.

- Vi är inne i en expansiv fas och jag är övertygad om att Daniel med sin breda erfarenhet från detaljhandel och känsla för affärer kan bidra till en stark utveckling av vår verksamhet, säger Tony Johansson, VD på Apoteksgruppen.

- Det är otroligt spännande att få vara med och ta nästa steg på Apoteksgruppens resa, där vi fortsätter att utveckla vårt erbjudande i både fysiska och digitala kanaler. Apoteksgruppens position som utmanare på den svenska apoteksmarknaden kombinerat med den transformation som branschen står inför är väldigt attraktivt ur ett affärsutvecklingsperspektiv, säger Daniel Lindin.

Daniel är utbildad marknadsekonom och har erfarenhet från såväl OK/Q8 som ICA och Axfood i olika roller inom sortimentssegmentet. Under de senaste åren har han arbetat som konsult både i eget företag och på Acando. Han tillträder sin nya tjänst den 1 mars.

För ytterligare information, kontakta:
Maria Mårfält, kommunikationschef Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se , 070–233 48 08