Farmaceuter tar över Apoteket Stenbocken i Tuve i Göteborg

Torsdag 9 september öppnar Apoteket Stenbocken i Tuve i Göteborg i ny regi. Nya ägare är Daniela Rohlén och Haifa Al-Nasir, som båda tidigare har arbetat på detta apotek, och Mikael Rohlén, som har varit säljchef och delägare i ett småföretag.

Tid:                Kl. 14.00 klipps bandet av de nya ägarna

Plats:             Apoteket Stenbocken, Tuve Torg 9, Tuve, Göteborg

Under dagen bjuds kunderna på förfriskningar. Under hela veckan har apoteket dessutom specialerbjudanden på utvalda produkter.

-       Det är med stor glädje vi tar över apoteket. Vi vill verka för att vara ett lokalt, personligt och kvalificerat apotek med kunden/patienten i centrum, säger Daniela, Haifa och Mikael.

Daniela Rohlén är apotekare och apotekschef, Haifa Al-Nasir är receptarie och Mikael Rohlén är delägare i Apoteket Stenbocken och arbetar som säljare på ett finansbolag.

Daniela Rohlén, Apoteket Stenbocken, telefon 073-6964342

Anna Lena Boucht, informationschef Apoteksgruppen, telefon 0703-47 23  05

• Göteborg

Apoteksgruppen är en rikstäckande kedja med 150 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken ska drivas av lokala småföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.