Idag slogs portarna upp för Apoteksgruppens 173:e apotek!

De tre farmaceuterna Matti Yacob, Ahmed Abdulhamed och Asaad al Zubaydi som tidigare äger apotek i Sundsvall och Rotebro öppnade idag ett nytt apotek i Vallentuna. Nära pendeltåget med många förbipasserande vid Tuna torg ligger det nya apoteket och invigningen skedde med bandklippning av bland annat Apoteksgruppens VD Tony Johansson och fina erbjudanden till alla kunder.

- Vi vill utmana våra konkurrenter i närheten genom att ge ännu bättre service till våra kunder, säger Matti Yacob, en av ägarna i farmaceuttrion.

Ägarskapet av etablerade apotek inom Apoteksgruppen på orter spridda i Sverige har gett de tre farmaceuterna en bred kompetens och nu utmanar man sitt entreprenörskap genom att öppna ett helt nytt apotek.

- Det här är entreprenörskap i sin renaste form, framgångsrika medlemmar i Apoteksgruppen som fortsätter att växa nära sina kunder. Jag gratulerar Vallentuna som nu får förmånen att lära känna Apoteksgruppen, säger VD Tony Johansson.

Under invigningsveckan får alla kunder 20% rabatt på hela egenvården och andra fina erbjudanden.

För mer information, vänligen kontakta:

Matti Yacob, apoteksägare, matti.yacob@apoteksgruppen.se, 073-709 58 92.

Maria Mårfält, Kommunikationschef, Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, 0702- 33 48 08

Apoteksgruppen består av 173 apotek från Gällivare i norr till Borrby i söder. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.