Nu lanserar Apoteksgruppen sina konceptapotek!

För att öka igenkänningsgraden av Apoteksgruppen och skapa en miljö där både kunder och medarbetare trivs och inspireras lanserar kedjan sina första konceptapotek. Det sker i 2 olika koncept som huvudsakligen skiljer sig utifrån färgval. Kunder och medarbetare kommer att vara med och utvärdera de två koncepten.

Det första konceptet som kallas för ”det hållbara apoteket” testas på Apoteksgruppen i Sköndal och det andra konceptet som kallas ”det omfamnande apoteket” testas på Apoteksgruppen Karl Johansgatan i Göteborg och så småningom på Svartbäcken i Uppsala.

- det känns fantastiskt roligt att vara först ut att testa vårt nya koncept och vi får många positiva reaktioner från våra kunder, säger Johan Bergheden som är apotekare och ägare till apoteket i Sköndal.

Utvärderingen av de två koncepten sker genom att man på de två olika apoteken frågar 75 kunder före och 75 kunder efter ombyggnationen, dvs totalt 300 kunder. Medarbetarna tillfrågas också både före och efter ombyggnad.

- vi tycker att det är viktigt att involvera kunder och medarbetare i framtagandet av vårt konceptapotek och därför kommer vi att noga följa upp hur de uppfattar de olika alternativen och hur apoteken utvecklas, säger Per Geber som är försäljnings- och etableringschef på Apoteksgruppen. Vi vill ju uppfattas som en modern kedja, som inspirerar kunderna till att välja oss! understryker Per.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Bergheden, apotekare och apoteksägare Apoteksgruppen, Sköndal, 0734- 33 86 05

Per Geber, försäljnings- och etableringschef Apoteksgruppen, per.geber@apoteksgruppen.se, 0709- 73 77 37

Maria Mårfält, Kommunikationschef Apoteksgruppen, maria.marfalt@apoteksgruppen.se, 0702- 33 48 08

Apoteksgruppen består av 177 apotek med spridning över hela landet. Apoteken drivs av lokala egenföretagare med en gemensam serviceorganisation. Genom att kombinera den stora kedjans skalfördelar med den lokala entreprenörens kunskap, service och kundfokus, skapar vi personliga och inspirerande apotek.