Ny vd till Apoteksgruppen

Apoteksgruppen fortsätter utveckla sin verksamhet och rekryterar ny VD. Tomas Kibildis, tidigare affärsutvecklingschef på Euroapotheca som är ägarbolag till Apoteksgruppen, tillträder rollen under mars månad.

Vi har avslutat första fasen i Apoteksgruppens förändringsresa och vill nu stärka Apoteksgruppen ytterligare samt hitta fler synergier med våra systermarknader. Därför har Tomas Kibildis rekryterats som ny VD.

Sara Mohammar har gjort ett imponerande jobb på Apoteksgruppen. Under hennes ledning har vi framgångsrikt lyckats genomföra denna första fas med goda resultat. Vi tackar Sara för hennes viktiga insatser och önskar henne lycka till, säger Laimonas Devyžis, VD på Euroapotheca.

Tomas är industridesigner i grunden med bakgrund från bland annat Vilnius Prekyba och har varit styrelseledamot inom Maxima Group. Han arbetade under ett antal år som VD på det största e-handelsbolaget inom dagligvaruhandeln i Baltikum.

– Jag känner mig glad över förtroendet från våra ägare att driva Apoteksgruppen vidare i denna spännande tid. Apoteksgruppen har genomgått stora förändringar under de senaste åren och vi kan se att alla de insatser vi tillsammans gjort börjar ge effekt, säger Thomas Kibildis.

– Vi fortsätter utveckla vår verksamhet och som ett led i detta hälsar vi Tomas, med sin långa erfarenhet inom retail, välkommen in i sin nya roll, säger Laimonas Devyžis.

För ytterligare information, kontakta: Anna Bergstedt, Kommunikationschef Apoteksgruppen, anna.bergstedt@apoteksgruppen.se, 072–3823116.

Apoteksgruppen ägs av Euroapotheca, som är en internationell apotekskedja med apotek i Litauen, Lettland, Estland, Polen och Sverige. Euroapotheca är en av de största apoteksaktörerna i norra Europa med mer än 3 800 anställda på drygt 670 apotek. I Sverige finns 197 apotek och ett 40-tal drivs privat av egenföretagare med stöd av Servicekontoret.