Premiär för Apoteksgruppen Nära, ett nytt butikskoncept

Apoteksgruppen breddar sitt erbjudande och öppnar ett nytt butikskoncept. De nya butikerna heter Apoteksgruppen Nära och erbjuder ett noga urvalt sortiment av det som finns på våra apotek kompletterat med vissa produkter som du bara hittar där.

Den första Apoteksgruppen Nära, öppnade fredagen den 25/5 i Mönsterås i Systembolagets gamla lokaler på Torggatan 4. Ägare till den nya butiken är Eva och Jan Fransson som sedan tidigare äger apoteket Kronan i Mönsterås.

- I den nya butiken har vi ett stort sortiment receptfria läkemedel samtidigt som vi erbjuder utvalda produkter inom hälsa och egenvård. Med apoteksgruppen Nära gör vi det möjligt för kunderna att på ett smidigt sätt handla både läkemedel och andra hälsoprodukter samtidigt som vår personal kan erbjuda kvalificerad rådgivning som farmaceuter, säger Eva Fransson.

Sortimentet på apoteksgruppen Nära består av det receptfria sortimentet som är fritt för dagligvaruhandel samt produkter med inriktning på hälsa. Apoteksgruppen Nära i Mönsterås ligger intill ett gym och träningscenter och har därför vigt en del av sitt sortiment till olika produkter för de som tränar där. Då ägarna har närliggande apotek på orten kan kunder även hämta ut receptbelagd medicin om recept lämnats in i förväg.

Torsdag den 7/6 öppnar ytterligare en apoteksgruppen Nära på Storgatan 57 i Hemse på Gotland. Ägaren Lena Idman äger sedan tidigare tre apotek tillsammans med sin familj. Två apotek på Gotland, Kronan i Hemse och Cikorian i Romakloster samt apoteket Älgen i Gällivare. Även apoteksgruppen Nära i Hemse kommer att kunna lämna ut medicin på recept från apoteket Kronan i Hemse.

- Det har funnits önskemål från våra kunder i Hemse om en mer central placering på Storgatan där det är mycket människor i rörelse. Vi tycker det här är mycket spännande butikskoncept som kan utgöra ett komplement till vårt befintliga apotek, säger Lena Idman.

• nära

Apoteksgruppen Nära finns nära, när du är på väg.
Här hittar du ett handplockat sortiment från ditt apotek, bredvid andra lika noggrant utvalda produkter. Här kan du få råd och tips om hälsa och välbefinnande.

Hos apoteksgruppen Nära kan du få hjälp med ditt recept – beställ nu, hämta senare