Roland Brimow blir ny Head of Franchise på Apoteksgruppen

Apoteksgruppen stärker sitt franchiseben med en ny Head of Franchise som ett led i att bygga vidare och satsa på franchise-affären. Roland Brimow kommer närmast från en roll som Franchise Manager på Waynes Coffee.

I och med rekryteringen stärker Apoteksgruppen sin branschunika affärsmodell med både kedjedrivna och franchiseapotek. Roland har lång erfarenhet av entreprenörskap, ledarskap, utveckling och att arbeta medfranchise.

- Vi fortsätter utveckla vår verksamhet och hälsar Roland varmt välkommen till oss. Med sin entreprenörsanda och sin erfarenhet från franchise kommer han att bidra till fortsatt utveckling och tillväxt inom denna del av vår affär, säger Erik Sjögren, försäljningsdirektör på Apoteksgruppen.

I rollen som Head of Franchise kommer han att ha det övergripande ansvaret för närmare 40 franchiseapotek inom Apoteksgruppen och utveckla arbetet både med drift, avtal och att vässa samarbetet och affärsmodellen ytterligare.

- Apoteksbranschen har sedan omregleringen 2009 haft en otroligt spännande resa, flera starka aktörer har positionerat sig, däribland Apoteksgruppen! Det som lockar mig med Apoteksgruppen är det ”andra benet” i verksamheten, att vi kan erbjuda att man får driva sitt eget apotek genom franchise, något vi är ensamma om att erbjuda på den svenska marknaden och som skapar en annan dynamik i verkligheten! Som farmaceut öppnar det upp för nya karriärvägar, vill man driva ett apotek och vara del av en kedja, då är Apoteksgruppen det enda valet idag, jag ska även säkerställa att det är det bästa valet. Franchise är något jag brinner för och jag ser fram emot denna resa. Tillsammans med franchisetagarna ska vi stärka och flytta fram våra positioner, säger tillträdande Head of Franchise Roland Brimow.

Roland tillträder sin tjänst den 22 juni 2020.

För ytterligare information, kontakta: Anna Bergstedt, Presskontakt Apoteksgruppen, anna.bergstedt@apoteksgruppen.se, 070-576 29 66.