Appland presenterar namnkunnig styrelse

Applands ägare har i samband med en nyemission utsett en ny styrelse. Den består av flera namnkunniga personer med lång erfarenhet av företagande i både svenska och internationella sammanhang.

Ordförande blir Lars-Göran Andersson. Han har ett antal uppdrag inom framgångsrika tillväxtföretag samt jobbar med att hantera finansiering och utveckling av nya verksamheter. Som ledamöter utses Olow Swärd, försäljningschef på Ericsson med många års erfarenhet av försäljning och ledarskap inom IT och telecom samt Lasse Olsson, företagsledare inom diverse branscher sedan 40 år tillbaka.

Därtill kommer ytterligare en ledamot; Applands VD Jonatan Redvik, tidigare utvecklingschef på Ericsson med stor kunskap om att rulla ut globala projekt.

- Jag blev inspirerad av Applands sätt att hantera en ny marknad och den nya världens teknik. Företaget går en lysande framtid till mötes, så det här är ett uppdrag jag åtagit mig med både stort intresse och glädje, säger styrelsens ordförande Lars-Göran Andersson.

• Business enterprise, General

• appland ab