Aptus ökar närvaron i Norden

Nyhet   •   Jul 11, 2012 10:46 CEST

Aptus Elektronik AB firar sitt 20-årsjubilieum i Sverige genom att ytterligare stärka närvaron i de nordiska länderna. Det gör man nu genom att öppna kontor och rekrytera personal i Danmark.

Först ut på plan är Henric Schartau med många års erfarenhet av teknisk försäljning av säkerhetsprodukter och system för flerbostadsmarknaden.

-          Aptus är ett spännande företag med engagerad, kompetent personal hos vilka jag kan utnyttja mina kunskaper på bästa sätt. Aptus har stora möjligheter att lyckas på den danska marknaden med sin helhetslösning för bostadssektorn (passagesystem, energioptimering, porttelefoner, bokning, kommunikationstavlor), säger Henric Schartau.

-          Vi är mycket glada för att ha lyckats rekrytera Henric till vårt danska kontor, en rekrytering som kommer lägligt nu när den danska marknaden är mogen för Aptus integrerade säkerhets- och kommunikationssystem, säger Robert Almqvist exportchef hos Aptus.

Det er dejligt at se Aptus tilbage på det danske markede, Besam A/S solgte i fler år Aptus adgangskontrol bl.a til Rockwoold.
    Jeg ønsker jer held og lykke med de nye aktiviteter.
    Har i forsat jeres kodetastature.

- Jens Hasemann - 2012-11-15 15:07 CET