Nästa generation Agera kommunikationstavla är här

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2019 16:20 CEST

Agera 22

Nya Agera 22 är elegant klädd i borstad metall med en heltäckande glasfront. Skärmen har swipe-funktion och rörelsedetektor. Kommunikationstavlan är utrustad med ett flexibelt gränssnitt och erbjuder ett nytt enklare sätt att publicera artiklar.

Du skapar innehåll via publiceringsverktyget i Hantera Styra. Det är i publiceringsverktyget du bestämmer i vilka trappuppgångar och hur länge artiklar ska vara publicerade. Nytt är att du kan prioritera artiklar. Dessa artiklar visas oftare än andra artiklar. Du kan uppdatera fastigheters boenderegister, så att exempelvis nyinflyttade kan glädjas att möta rätt information vid inflyttning.

Det finns även möjlighet att publicera dokument som artiklar (exempelvis jpeg, pdf-, och docfiler).

Inloggad hittar lägenhetsinnehavare felanmälning och bokning av allmänna utrymmen, som exempelvis bastu och tvättstuga. Hyresgästen kan hantera sin personliga information, ändra porttelefonnummer och spärra beröringsfria nycklar. Agera 22 läser beröringsfria EM- och Mifare Classicnycklar.

En bonus är att hyresgästerna även kan läsa artiklar och individuella meddelanden publicerade för kommunikationstavlan i appen Aptus Home och på webbportalen Aptusportal Styra.

För att ha möjlighet att använda appen ska fastigheten vara utrustad med Aptusportal Styra i version 8.7 eller senare. Användare vänder sig till sitt bostadsbolag/företaget för att få inloggningsuppgifter.

Aptus utvecklar och tillverkar kundnära säkerhets- och informationssystem för tryggare fastigheter och trevligare boendemiljö.