Ny Sälj & Supportchef hos Aptus

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 09:57 CET

Aptus Elektronik AB strävar alltid efter att ge sina kunder bästa möjliga service. Nu har företaget anställt Erik Sand som ansvarig för Sälj- och Supportavdelningen. Genom att de båda tidigare avdelningarna kommer att jobba tätare hoppas man att stärka sina kundrelationer ytterligare inom både nyförsäljning och eftermarknad.

– Aptus har ett unikt sätt att kombinera säkerhetsprodukter och design. Att produkterna dessutom utvecklas, produceras och marknadsförs under ett och samma tak är kvalitetssäkrande samt känns stimulerande, säger Erik Sand, ny Sälj- och Supportchef hos Aptus Elektronik AB.

Erik Sand är 32 år och kommer närmast från Ikea där han jobbat som avdelningschef inom försäljning. Innan det arbetade Erik med försäljning i kreditupplysningsbranschen.

– Aptus arbetar efter mottot att vi aldrig lämnar en kund. För att säkerhetsställa detta ville vi ha en chef för sälj- och supportavdelningarna. Erik kommer att tillföra både entusiasm och ett nytt tänk från ett multinationellt företag, säger David Bendz, VD.

Aptus Elektronik AB är en av Nordens ledande leverantörer av passer-, boknings- och porttelefonisystem för flerbostadshus.