Revolutionerande innovationer  i höstens och vinterns sköna nyheter från Arbesko

Revolutionerande innovationer i höstens och vinterns sköna nyheter från Arbesko

En inläggssula med suverän återfjädring och en uppgraderad elastisk gelkudde med oslagbar stötdämpning och svikt, det är innovationerna som Arbesko släppt i samband med lanseringen av höstens och vinterns nyheter – skyddskängorna Arbesko 402, 428 och 429. Och det är innovationer som Arbesko vet kommer att uppskattas enormt av slutanvändaren.

De tre skyddskängorna, tillverkade för att uppfylla alla tänkbara användarkrav i det nordiska höst- och vinterklimatet, är de första modellerna som har utrustats med inläggssulan X-40 Duo och den patenterade, elastiska gelkudden Energy Gel® 2.0 – den unika kombinationen som skapar en stötdämpning, återfjädring och sviktkänsla långt utöver det vanliga.

– Tillsammans levererar X-40 Duo och Energy Gel® 2.0 bästa tänkbara komfortkänsla så fort du sätter på dig skon. Och samtidigt får du förstås det som vi alltid har levererat – ergonomiskt riktiga skydds- och yrkesskor som ger arbetande fötter rätt stöd och hela kroppen rätt balans under långa arbetsdagar, berättar Peter Svensson, affärschef på Arbesko.

Som alltid pekar Arbesko på hur viktigt tillverkningssättet är. En sko som är stabil och vridstyv, har gelänk, inpinnat skinn och en formpressad bindsula, garanterar en kvalitet som enklare och billigare tillverkningsmetoder aldrig kan konkurrera med.

– Vårt innovationsarbete pågår ständigt och det är tack vare det som vi idag även kan addera skönast tänkbara känsla för användaren. Inte konstigt att vi är nöjda, fortsätter Peter Svensson.

Mer fakta om de senaste innovationerna och de nya skyddskängorna, se bifogad bilaga.

Peter Svensson, affärschef – peter.svensson@arbesko.se, 019-30 66 08

För mer och högupplöst bildmaterial, kontakta informationschef Emelie Paulsson - emelie.paulsson@arbesko.se, 019-30 66 37

Familjeföretaget Arbesko har en lång och fascinerande historia. Det som startade med en av landets första partiskohandlare för fem generationer sedan är idag ett företag som omsätter 225 miljoner SEK per år. Arbesko är marknadsledande inom skydds- och yrkesskor och har försäljning både i och utanför Norden. Vi har ett långsiktigt fokus på att fötterna påverkar hur hela kroppen mår - och hur viktiga skorna du arbetar i är för att du ska ha energi kvar till resten av livet. Läs mer om oss och våra skor på arbesko.se