Aktivitetsbaserat kontor – det självklara valet när Arcona flyttar

Aktivitetsbaserat kontor – det självklara valet när Arcona flyttar

I maj flyttade Arcona in i nya moderna, aktivitetsbaserade lokaler på Rehnsgatan 11 i Stockholm.

Flytten skedde inom samma kvarter, Taktäckaren 2 som ägs av Axfast. Dotterbolaget Exengo Installationskonsult kommer även fortsättningsvis att dela lokaler med Arcona.

”Vi hade suttit i över 10 år i våra gamla lokaler och för att möjliggöra ytterligare expansion, högre effektivitet och möta befintliga organisationens och den yngre generationens krav på moderna och flexibla arbetssätt, har vi valt att flytta till nya lokaler”, säger Jimmy Bengtsson, vd på Arcona.
”Vi har noggrant analyserat organisationens behov och funnit en perfekt lösning med ett aktivitetsbaserat och flexibelt kontor inrymt i lokaler som har charmen och volymen som bara en före detta industrifastighet från 1800-talet kan erbjuda.”

Planerandet av de nya lokalerna har skett genom involvering av medarbetarna och med fokus på de framtida medarbetarnas behov. Genom workshops och löpande avstämningar har lokalens kravspecifikation utformats. Koncernens samtliga kompetenser med Arcona, BSK och Exengo har bidragit i lokalprojektet.

”Jag är mycket stolt över resultatet och att vi involverat hela koncernens breda kompetens i planerandet, utformningen och genomförandet av byggprojektet. Från idé till färdigställd lokal”, säger Jimmy Bengtsson.

”Kontorsombyggnader är en av våra specialkompetenser. Lokalprojektet och vårt nya aktivitetsbaserade arbetssätt är ett bra sätt för oss att ännu bättre förstå våra kunders processer och hur vi kan skapa bättre lokaler åt dem. Jag välkomnar nu kunder och samarbetspartners att besöka oss och visar mer än gärna upp våra nya lokaler och delar med mig av våra erfarenheter.”

Jimmy Bengtsson, vd Arcona, tel 08- 601 21 14, jimmy.bengtsson@arcona.se

Läs mer om Arcona på www.arcona.se

2013 omsatte Arconakoncernen ca 1miljard kronor.