Arcona fräschar upp på Åhléns City

Arcona har tecknat avtal med Ramsbury Property AB om att genomföra ett underhållsprojekt av gatuplanet på Åhléns City i Stockholm. Projektet som innefattar underhållsarbete av undertak samt uppgradering av installationer kommer att bedrivas från arbetsplattformar ovanför pågående handel.

Det är ett spännande projekt med många utmaningar och beräknas pågå från mitten av januari till oktober 2010. Total projektvolym ca 30 Mkr.

Arcona är ett företag baserat i Stockholm och Göteborg, som i nära samverkan med kunder och leverantörer genomför uppdrag inom byggande och fastighetsutveckling.
Byggverksamheten Arcona Lean Construction arbetar alltid i en form av partnering, via den så kallade Leanfilosofin. Genom Arcona Concept och Arcona Living erbjuder Arcona konsulttjänster i fastighetsutveckling inom både kommersiella lokaler och bostäder, samt genomför projekt i egen regi. Arcona Tenant Support erbjuder en portfölj av tjänster och produkter för den kommersiella hyresgästen som utvecklar sina arbetsplatser.
Även BSK Arkitekter ingår i Arconakoncernen.
Arconakoncernen omsatte 2009 ca 560 MSEK.