Första spadtaget för ”Technology for Health”

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2014 15:52 CEST

I tisdags togs det första spadtaget för bygget av ”Technology for Health – Medicinaren 5” som Arcona och Veidekke Bygg Stockholm i konsortium uppför åt TKV Fastighets AB. Lokalerna som kommer att innehålla bland annat undervisningslokaler, hörsal och labb byggs i anslutning till entrén vid Huddinge sjukhus. Hyresgäster blir KTH, Röda Korset och Karolinska institutet.

Nu är bygget av ”Technology for Health” vid Huddinge sjukhus i Flemingsberg utanför Stockholm igång. Det invigdes under ståtliga former tisdagen den 2 september med ett första spadtag. Etapp 1 på 20.000 kvadratmeter kommer stå klar till sommaren 2016.

Arcona och Veidekke har lång erfarenhet av att bygga lokaler anpassade för undervisning med framgångsrika kunskapsmiljöer. En innovativ logistiklösning används i projektet som avsevärt kommer att minska störningarna för den intilliggande sjukhusverksamheten och trafiken i området. Det minskar också behovet av etableringsytor inom arbetsområdet under produktionstiden.

Foto: Håkan Lindgren

2013 omsatte Arconakoncernen ca 1miljard kronor.

Kommentarer (0)