​Lars-Eric Aaro ny styrelseordförande och delägare i eMaintenance365 AB

Lars-Eric Aaro går in som delägare och styrelseordförande i eMaintenance365 AB.

- eMaintenance365 AB är ett mycket intressant företag med stor potential, både nationellt och internationellt. Företaget erbjuder ett unikt beslutsunderlag för företag som opererar inom järnvägssektorn, alltifrån ekonomiskt beslutsunderlag för en koncernledning till underhållsbeslut i verkstäderna, säger Lars-Eric Aaro.

eMaintenance365 AB är ett avknoppningsföretag från Luleå tekniska universitet (LTU) och har varit verksamt i snart tre år. Företaget grundidé baseras på de senaste forskningsresultaten från avdelningen Drifts- och Underhållsteknik på LTU och använder sig av den modernaste tekniken för molnlagring och analys av stora mängder data.

- Det känns mycket bra för oss på LTU att ett avknoppningsföretag lyckas attrahera tunga namn från industrin, vilket visar att vårt arbete med att omsätta forskning till praktisk tillämpning i den privata sektorn fungerar bra, säger Johan Sterte, rektor på LTU i Luleå.

Fakta:

eMaintenance365 AB är ett medlemsföretag i Arctic Business Incubator med säte i Luleå som har utvecklat en molnbaserad lösning för att insamla, kvalitetssäkra och analysera leverantörsoberoende tillståndsdata och levererar beslutsstöd via en webblösning för sina kunder.

eMaintenance365 har idag sin huvudfokus inom järnvägssektorn både nationellt och internationellt.

För ytterligare information, kontakta:

Lars-Eric Aaro, styrelseordförande, 070-656 00 66

Anders Dalstål, VD, 070-641 51 88

• johan sterte
  • ltu
  • lars-eric aaro
  • emaintenance365

ABI är Sveriges Nordligaste företagsinkubator som operativt hjälper företagare att skapa tillväxt och värde i sina företag. Verksamheten ägs av LTU holding, Norrlandsfonden, Längmanska företagarfonden, Norrbottens läns landsting, Luleå- och Skellefteå kommun och finansieras utöver ägarna av ALMI Inkubation Sverige. ABI stöttar idag 30 medlemsföretag och har ett flertal i startgroparna. Gilla oss på Facebook