​Expansionen fortsätter - Arctic Group flyttar till lokaler med utsikt

I höst flyttar Arctic Group till den toppmoderna kontorsbyggnaden Luleå Office Building, som just nu uppförs i centrala Luleå.

– Vi kommer att få nya och ändamålsenliga lokaler för vår verksamhet. Vi har vuxit snabbt under fjolåret och expansionen fortsätter när vi nu söker ännu fler kollegor, säger Peter Nordlund, VD på Arctic Group.

Arctic Groups nya lokal är 430 kvadratmeter. Andra hyresgäster i Luleå Office Building är Telia och Riksbyggen.

-Både utrymmena, grannarna och läget är perfekt för oss. Det känns såklart också extra kul att vara bland de första som flyttar in i en för Luleå ny och viktig byggnad, säger Peter Nordlund. Vi kommer också att ta hjälp av en inredningsarkitekt för att skapa inspirerande och ändamålsenliga arbetsplatser och övriga kontorsytor.

Vacker utsikt över skärgården
Hyresvärdar i Luleå Office Building är Vasallen och Lantmännen Fastigheter.

– Vi är mycket nöjda och glada över att Arctic Group valt att förlägga sin verksamhet här. De kommer att få en fantastisk utsikt över Luleås skärgård och hamn. Något som förhoppningsvis kan inspirera i deras arbetsvardag, säger Leif Rytter, VD på Vasallen.

Populär kontorsbyggnad
Satsningen på Luleå Office Building har slagit väl ut och snart är alla kontorsytor bokade. Det är även planerat för en restaurangverksamhet på bottenvåningen. Enligt planerna kommer byggnaden att stå klar för inflyttning den 1 oktober.

• arctic group
  • luleå