Sommarens nyhet på Systembolaget:  Färdigblandad cocktail på BAG-IN-BOX – sommarens självklara hit

Sommarens nyhet på Systembolaget: Färdigblandad cocktail på BAG-IN-BOX – sommarens självklara hit

Till sommaren njuter vi nordbor av middagar och festligheter utomhus i det fria. Vin i tetrapak är då praktiskt och har flitigt serverats sommartid sedan den introducerades på marknaden. Ett festligare alternativ till vinboxen och sommarens populäraste nyhet lanseras nu av Arcus Sweden. Vikingfjord Vodka Cocktail Mojito är en fräsch cocktail med smak av Rom, lime och mynta med som smakar precis som om den vore tillblandad av ett proffs.

Kubas nationaldrink Mojito är för många redan en favorit att beställa i baren men som många inte skulle ge sig på att blanda på egen hand. Nu behövs bara ett par minuter för att addera lime, mynta och is och bjuda vännerna på sommarens godaste cocktail. Den är fräsch, festlig och god - och smakar verkligen sommar.

Vikingfjord Vodka Cocktails Mojito produceras av helt naturliga ingredienser med den prisbelönta potatisvodkan Vikingfjord som grund. Vikingfjord vodka framställs av norsk potatis och är gjord på vatten från Jostedalsglaciären. Vodka gjord av potatis anses av vodkakännare ge vodkan precis rätt karaktär. Fyll ett glas med is, häll i Vikingfjord Cocktails Mojito och garnera med en myntakvist och lime, sedan är det bara att njuta. En box räcker till cirka 12 drinkar.

Pris: 199 SEK
Artikelnummer: 88 214

För mer information om Vikingfjord Cocktails Mojito eller för högupplösta bilder vänligen kontakta:

Sara Hemmingsson, presskontakt Arcus Sweden, press@arcussweden.se
tlf (+46) 0737 82 82 82

Regioner

Arcus Sweden AB är ett helägt dotterbolag till ArcusGruppen. Konsernchef är Otto Drakenberg. Bolaget startades 2002 och är ett av de ledande varumärkesföretagen på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Arcus Sweden representerar dels Arcusgruppens egna varumärken så som Lysholm Linie, Braastad Congac, Aalborg och Gammel Dansk och har dels utvecklat samarbeten med några av de största och mest välkända sprit- och vinproducenterna i världen.

Vår vision är att både våra kunder och uppdragsgivare skall uppfatta oss som den mest attraktiva partnern. Detta genom att erbjuda en stark varumärkesportfölj med både etablerade och marknadsledande varumärken och nya och innovativa produkter med potential för framtidspotential. Allt för att erbjuda konsumenterna och våra kunder ett sortiment av hög kvalitet som är både attraktivt och levande.Mer information finns i ArcusGruppens årsredovisning 2013.