​Är ditt bolag 2016 års vinnare i Almi Pitch?

​Är ditt bolag 2016 års vinnare i Almi Pitch?

Sverige bubblar av startups som har ambitioner att bli nästa Spotify, Klarna eller Mojang. Startups från hela Sverige har nu chansen att nominera sig och bli en av de utvalda 20 startups som får möjlighet att pitcha inför rutinerade investerare och sälja in sina affärsidéer. Vinnaren får 100 000 kronor i pris. Almi Pitch Event arrangeras av Almi Invest under Åre Kapitalmarknadsdagar den 7-8 april.

Är du vår nästa vinnare och passar in på följande?

• Utvecklar en innovativ och unik produkt eller tjänst med stor internationell potential och ha förutsättning att helt förändra din bransch eller skapa nya marknader
  • Löser ett stort kundproblem
  • Har en skalbar affärsmodell
  • Befinner sig i tidig fas, dvs. nyligen introducerat sina produkter/tjänster på marknaden

Nominera ditt bolag direkt till Almi Pitch senast den 31:a januari: Klicka här för att komma till Almi Pitch nominering

Utvalda bolag får värdefull återkoppling på sina pitchar och möjligheter att nätverka med den kunniga och kapitalstarka investerarpanelen.

• Vi arrangerar pitcheventet i syfte att stärka möjligheter för tidiga startups att nå ut till investerare. Vi har precis rest en ny miljardfond och letar i hela landet efter nya intressanta bolag att investera i, säger Mikael Karlsson, vd på Almi Invest

Vilka bolag som sedan går till semifinal och final beslutas av en kunnig investerarpanel. Publiken röstar live på plats och väljer slutligen ut vilket av de tre finalbolagen som vinner Almi Pitch pris på 100 000 kronor.

För ytterligare information kontakta:

Lena Fridlund Forsgren, Investment Manager Almi Invest + 46 70-588 67 49 lena.forsgren@almiinvest.se

Maria Kessling, kommunikationschef Almi Invest, tel +46 76-880 88 10 maria.kessling@almiinvest.se

Om Almi Invest

Almi Invest är Sveriges mest aktiva investerare och investerar i startups med stor tillväxtpotential. Vi skapar, med kompetens, kapital och nätverk möjligheter för bolag att växa. Investeringar sker i tidiga faser. Portföljen består idag av ca 400 tillväxtbolag i många olika branscher. Almi Invest är ett dotterbolag till Almi Företagspartner AB.www.almiinvest.se

Om Åre Kapitalmarknadsdagar

Åre Kapitalmarknadsdagar är nationalarenan för kapital och finansiering och genomförs för 7:e året i rad 7-8:e april 2016. Inbjudan till årets evenemang hittar du här. För anmälan och mer info www.arekapitalmarknadsdagar.se