ALMIs vice VD Anna Hallberg kommer till Åre Kapitalmarknadsdagar

ALMIs vice VD Anna Hallberg kommer till Åre Kapitalmarknadsdagar

Anna har en omfattande kunskap från den finansiella sektorn med över 20 års erfarenhet från ledande befattningar i finansbranschen, främst från SEB och från Öhman Fondkommission. Anna är för närvarande vice VD för Almi Företagspartner, ett statligt bolag med uppdrag att skapa tillväxt hos små och medelstora företag genom en kombination av finansiering och affärsutveckling.

Anna har styrelseuppdrag i bolag inom Almikoncernen och är även styrelseledamot i Högskolan Väst och det börsnoterade bolaget Atrium/Ljungberg med fastighetsvärden på c:a 24 miljarder och en omsättning på 2 miljarder.

Almis uppdrag är att skapa tillväxt och förnyelse i näringslivet genom finansiering i kombination med rådgivning. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Almi, som ägs av staten tillsammans med regionala ägare, består av moderbolaget och 17 regionala dotterbolag.

- Vi välkomnar Anna till Åre och ser framemot hennes närvaro, att få höra om hennes erfarenheter från finansbranschen och vilka hennes recept på framgång är, Jens Edlund partner Deloitte, initiativtagare till Åre Kapitalmarknadsdagar.