”Vi möjliggör tillväxt genom att utveckla våra fastigheter. Stadsutveckling. Helt enkelt.” säger Knut Rost, Diös vd.

​Diös har nyckeln till stadskärnans framtid

Utvecklingen av e-handel, nya möjligheter för logistik, nya typer av kontorsmiljöer och behovet av attraktiva mötesplatser i centrum är redan här. Vi har förändrat våra beteenden när det gäller hur vi shoppar, hur vi upplever och hur vi jobbar. Det skapar nya förutsättningar och ger nya möjligheter att utveckla våra städer.

Diös strategi är stadsutveckling. Genom att ständigt utveckla sina fastigheter med fler attraktiva mötesplatser, butiker, kontor och bostäder skapar de tillväxt för sina hyresgäster.

- Vi är övertygade om att utmaningen ligger i att skapa attraktionskraft genom förändrat utbud och kanske framförallt inspirerande miljöer. Affärer och relationer är en förutsättning för hållbar tillväxt och stadsutveckling. Genom att förstå våra hyresgästers behov och önskemål, driva utveckling av affärer i våra städer samt vara nyfikna på teknikens möjligheter kan vi förbättra våra fastigheter och vår verksamhet i takt med den allt snabbare förändringen, säger Knut Rost, vd, Diös.

Under Åre Business Forum kommer Knut Rost att berätta om Diös fantastiska tillväxtresa och visa en glimt av framtidens stadsutveckling. Lyssna på Knut och många fler inspirationstalare under Åre Business Forum 11-13 april på Copperhill Mountain Lodge i Åre.

- Med vårt fokus på stadsutveckling och det fastighetsbestånd vi äger idag är vi precis rätt positionerade för att göra fler lönsamma affärer i form av förvärv, uthyrningar och nybyggnadsprojekt, fortsätter Knut.

Program, talare och övrig information om Åre Business Forum hittar du här.

Klicka här för att komma till anmälan.