Några av vår tids mest spännande techbolag gästar Åre Business Forum

Några av vår tids mest spännande techbolag gästar Åre Business Forum

Spelreglerna för konkurrens mellan bolag förändras när mjukvaruföretag förändrar hela branscher och lyckas minska eller ta bort traditionella kostnader. Under Åre Business Forum kan ni lyssna till några av vår tids mest spännande techbolag som kommer diskutera effekterna och möjligheterna med teknik som utmanar affärsmodeller och sätt att driva företag på.

I diskussionerna deltar:

• Martin Ingemansson, Nordenchef Facebook
  • Viktor Karlsson, VD Telavox
  • Livia Holm, Sverigechef Kry
  • Fredrik Oscarsson, VD Mobiento, Deloitte Digital

De har olika perspektiv på den snabba digitala förändring som sker just nu. Exempelvis har Kry bidragit till en ny upplevelse vid läkarbesök och Telavox hjälper bolag med självadministrerande telefoni- och växeltjänster.

- När onlinebutiker kom sattes konkurrensen i gungning eftersom distributionskostnaderna minskade rejält. När vi och andra mjukvarubolag byggde in crowdsourcing ökade tillgången och tillgängligheten vilket påverkade konkurrensen, menar Livia Holm, Sverigechef på Kry.

Idag finns techbolag i princip varje bransch med nya och innovativa lösningar på hur man sänker kostnaderna. De senaste fem till tio åren har fokus legat på att förfina användarvänligheten och att förenkla för användaren att lösa saker på egen hand.

- Den snabba och positiva utvecklingen av användarvänligheten och användarupplevelsen, innebär att kunderna kan signa upp och administrera mycket själva idag på ett superenkelt sätt. Det finns liksom ingen anledning att betala mer för tjänster eller teknisk support som man inte behöver, säger Viktor Karlsson på it- och Telekombolaget Telavox.

Tordag 12 april kommer de fyra techbolagen att diskutera kring utmaningar och möjligheter med ny teknik och inspirera med visioner om framtidens digitala utveckling.

Anmälan till Åre Business Forum 11-13 april.

Program, talare och mer information om evenemanget hittar du här.