NASDAQ OMX inventerar Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014!

NASDAQ OMX inventerar Åre Kapitalmarknadsdagar 27-28 mars 2014!

Marie Parck, Noteringschefen för NASDAQ OMX, kommer till Åre Kapitalmarknadsdagar. Stockholmsbörsen inventerar Åre Kapitalmarknadsdagar i jakten på företag lämpliga för börsintroduktion. 2014 räknar NASDAQ OMX med 30-40 nya bolag förutsatt att makromiljön är fortsatt stabil och att någon katastrof inte inträffar. 60 procent av detta väntas gälla First North och 40 procent huvudlistan. Branscher som är heta för att notera sig är tekniksektorn, biotech men även fastigheter, enligt Nasdaq OMX.

"Börsen ger bra betalt", säger Marie Parck.

"Vi pratar med 50 bolag som befinner sig på olika nivåer och har tankar på att notera sig", säger Marie Parck.

Marie Parck arbetar som noteringsansvarig på NASDAQ OMX i Stockholm. Marie har arbetat i varierade befattningar inom finansbranschen i över 20 år och har en gedigen erfarenhet och kunskap om kapitalanskaffning och tillväxtmöjligheter. Marie har en Executive MBA i management och leadership.

Investor äger 11,8 procent av Nasdaq OMX.

Nasdaq (National Association of Securities Dealers Automated Quotations)  är en helt elektroniskt baserad börs, grundad 1971, med säte i New York, USA. Ungefär 3 200 företag är listade, oftast snabbväxande bolag med större potential och risk än de noterade på New York Stock Exchange.

Svenska börsen OMX AB som driver de nordiska börserna, förutom Oslobörsen köptes upp av Nasdaq 2008.  Genom Nasdaq och OMX:s sammangående skapades bolaget Nasdaq OMX Group.