​Lär känna Team Åre Sweden 2017

X-gamesvinnaren Henrik Harlaut, endurostjärnan Robin Wallner, långloppsskidåkaren Lina Korsgren och 13-åriga downhilltalangen Alfred Widell representerar Åre i årets Team Åre Sweden. Här berättar de mer om sig själva och vad Åre betyder för dem.

Årets Team Åre Sweden presenterades av Åre Destination lokalt i november på Åredagen och är en fortsättning på förra årets nya tänk kring samarbeten med Åreprofiler för marknadsföring av Åre både nationellt och internationellt.

Åre är en by som fostrat världsstjärnor inom flertalet dicipliner. Årets team visar tydligt på denna bredd med representanterna Henrik Harlaut, Robin Wallner, Lina Korsgren och Alfred Widell.

- Vi är stolta över att Åre spelar en viktig roll i så många stora stjärnors professionella och privata liv oavsett om det handlar om freeskiing, enduro, längdskidåkning eller downhillcykling och vill gärna lyfta fram detta, säger Therese Sjölundh, VD, Åre Destination.

Under hela 2017 kommer vi kunna följa Team Åre Sweden i deras respektive satsningar. Nu närmast Henrik Harlaut i X-Games i Aspen som drar igång idag 26 januari.

Läs mer om Henrik Harlaut, Robin Wallner, Lina Korsgren och Alfred Widell i bifogade intervjuer.

Följ Åre Sweden på facebook samt atleternas egna kanaler för löpande uppdateringar.