Prova på Åres aktivitetsutbud på Åre Mountain Festival

Åre Destination är ny avsändare till Åre Mountain Festival som till i år också har nytt koncept med sänkt pris på festivalbandet, fler prova-på-aktiviteter och ännu större fokus på barnfamiljer. – Vi vill sänka tröskeln för våra gäster att testa något nytt, säger Ola Bergqvist, Åre Destination.

Åre Mountain Festival är en fartfylld familjevecka där man kan upptäcka och uppleva Åres stora sommaraktivitetsutbud. Byns aktörer visar upp sina verksamheter och erbjuder ett smörgåsbord av aktiviteter för alla åldrar och önskemål. Med festivalbandet får man tillgång till massor av prova-på-aktiviteter och speciella festivalarrangemang samt rabatter på ordinarie aktivitetsutbud. Nytt för i år är att man sänkt priset på festivalbandet samt skapat ännu fler prova-på-tillfällen som ingår.

Vi ser Åre Mountain Festival som ett sätt att visa på Åres bredd av sommaraktiviteter genom att skapa en arena där Åres företag lätt får kontakt med nya utövare. Genom sänkt pris på festivalbandet och fler prova-på-tillfällen vill vi även sänka tröskeln för våra gäster att testa något nytt, säger Ola Bergqvist, Åre Destination.

1-7 augusti arrangeras den tredje upplagan av Åre Mountain Festival, nu alltså med Åre Destination som avsändare. Exempel på aktiviteter som ingår i festivalbandet är: prova på SUP, slackline, skärmflyg-clinic, tekniktips för downhillcykling, produkttester och trailrunning, yogavandring, föreläsning i mindfullness, rapellering och kajak roll-clinic.

Åre Mountain Festival arrangeras paralellt med Fjällmaratonveckan vilket innebär stor folkfest och ger unika möjligheter att delta i båda evenemangen, både som tävlingsdeltagare eller åskådare.

aremountainfestival.se

För mer info: