​Så blir höstlovet i Åre

Pyssel, ponnybus, fackeltåg, vildmarkscamp och byvandring. Höstlov i Åre betyder tid tillsammans och härliga upplevelser för hela familjen. Åre följer upp förra årets höstlovssuccé med ännu fler programpunkter.

Löven faller från träden, kvällarna blir mörkare och luften kallare och klarare. Morgonfrosten glittrar och en tunn ishinna bildas under natten. Oktober och november i fjällen har sin alldeles egna magi, något Åre Destination lyfter fram i och med evenemanget Höstlov i Åre.

Förra året blev en succé med många familjer som deltog i programpunkterna. Både Årebor och tillresta höstlovsfirare. Med Höstlov i Åre visar vi upp ännu en sida av Åre under en period som är ny för många av våra besökare. Den feedback vi fått hittills är mycket positiv och vi ser fram emot att välkomna ännu fler höstlovsgäster i år, säger Thomas Berglöf, projektledare Höstlov i Åre.

En av de populäraste programpunkterna var vildmarkscampet i Åre park, en aktivitet som kommer tillbaka även i år. Här får hela familjen bland annat lära sig tälja och att göra upp eld med en riktig vildmarksguide. Några av årets nyheter är simskola på Tott hotell, pyssel och tipspromenad på Åre Hemslöjd och bushcraft med musik och spännande historier i Åre park.

- Åre har en tydlig målbild att stärka perioderna mellan de mest intensiva säsongerna under vinter och sommar. Nu har vi gått samman och satt ihop ett härligt program för Höstlov i Åre där hela familjen skall få tid att umgås och ha roligt tillsammans, säger Therese Sjölundh, VD, Åre Destination.

Höstlov i Åre går av stapeln för andra året i rad 28 oktober – 4 november. Hela programmet finns på aresweden.com/hostlov-i-are/

Se även filmen av Huldra Pictures.

För mer info:
Thomas Berglöf