Therese Sjölundh ny VD för Åre Destination AB

Therese Sjölundh blir ny VD för Åre Destination AB från och med 1 mars 2013. Therese tar över efter Lars-Börje Eriksson som lämnar jobbet för att leda projektet ”Hållbar destinationsutveckling” med inriktning på att de närmaste åren utveckla Åre som internationell turistort. Therese kommer närmast från jobbet som VD för Science Park Jönköping AB.

– Therese tillför precis den kompetens och erfarenhet vi behöver nu när vi som destinationsbolag tar nästa steg mot ÅRE – året runt, den internationella året runt destinationen, säger Lasse ”Linken” Lindqvist, ordförande Åre Destination AB.

– Det är med stor glädje och inspiration som jag tar mig an denna utmaning och tror ödmjukt men helhjärtat på att jag kan vara rätt pusselbit för att förfina och utveckla den fantastiska destination och det varumärke som Åre redan är idag, säger Therese Sjölundh.

Therese Sjölundh är 38 år och har de senaste 10 åren varit VD för Science Park Jönköping AB och flyttar med familjen från Jönköping till Åre. Therese har lång och bred erfarenhet av företagsutveckling och att leda medlemsorganisationer mot tydliga mål. I sin roll som VD är hon van att jobba med individuella företagare och verka i en representativ roll i kontakter med näringsliv, politiken och akademin, såväl lokalt som nationellt och internationellt. Att skapa samverkan och mötesplatser för utveckling är ledord i Therese arbetssätt för att skapa förutsättningar för ökad lönsamhet och tillväxt.

I oktober i år blev Therese utsedd till Årets Ambassadör i Jönköping där en del av motiveringen låg i hennes arbete med att sprida stadens varumärke i såväl Sverige som internationellt.

För ytterligare information:
Lasse ”Linken” Lindqvist, 070-636 20 07, lasse@linlar.se
Lars-Börje Bulan Eriksson, 070-586 60 60, bulan@aredestination.com
Therese Sjölundh, 070-347 86 87

• vd
  • therese sjölund
  • nyrekrytering

Åre Destination AB ägs av näringslivet i Åre och driver Åre Convention Bureau och Spår & Leder. Åre Destination arbetar med att förverkliga Vision 2020 - en gemensam tillväxtstrategi för näringslivet i Åre och kommunen med målsättningen att år 2020 vara Europas mest attraktiva alpina åretrunt-destination. www.are360.com