Areim Fond II säljer i Sundbyberg

Areim har idag ingått avtal om försäljning av kontorsfastigheten Eken 6 i Sundbyberg till Atrium Ljungberg och genomför därmed sin andra försäljning i Areim Fond II.

Eken 6, även känd som Chokladfabriken, är en modern kontorsfastighet på ca 28 500 kvm med tillhörande parkeringshus centralt belägen i Sundbyberg.

Ett aktivt uthyrnings- och utvecklingsarbete har resulterat i en stabiliserad fastighet med låga vakanser och starkt kassaflöde. I enlighet med vår strategi väljer vi därmed att avyttra fastigheten. Sundbyberg är en spännande delmarknad med väldigt goda framtidsutsikter, så jag hoppas att vi snart kommer att kunna göra nya investeringar där, säger Therese Rattik, VD på Areim.

Areim grundades 2003 och är fondförvaltare och rådgivare i fastighetsbranschen. Areims organisation har omfattande erfarenhet av att förvärva, utveckla och förvalta fastigheter för att skapa högkvalitativa lokaler. Areim skapar unika fastighetskoncept, och genom egen finansiering och kundnära arbetssätt skapas lönsamhet för kunder, partners och investerare. Läs mer på www.areim.se

Areim AB, its subsidiaries and affiliates may save your name and contact details for future reference wherein we comply with the General Data Protection Regulation. If you wish to read more about how we use and protect information, and your rights in relation to this, please visit our website https://www.areim.se/en/about-areim/processing-of-your-personal-data/