Areim hyr ut 5 000 kvm till CONVENDUM

I februari 2020 flyttar CONVENDUM in i Areims fastighet Brädstapeln på Kungsholmen och öppnar därmed sin 14:e av totalt 20 planerade enheter i Sverige. CONVENDUM är en ledande Coworkingaktör som etablerar centralt belägna, moderna och efterfrågade ”coworking spaces”.

I Brädstapeln kommer CONVENDUM att hyra ca 5 000 kvm och som hyresgäst i fastigheten blir CONVENDUM en del av Areims utveckling av Kungsholmens nya knutpunkt.

-CONVENDUM är ett spännande företag och ett bra tillskott till våra redan etablerade hyresgäster i huset. Vi har några ytor kvar att hyra ut och diskuterar med flera intresserade potentiella hyresgäster, säger Erik Ullsten, fastighetsansvarig hos fastighetsägaren Areim.

För mer information kontakta:

Erik Ullsten, Asset Management, DevelopmentMob: +46 70 991 08 50
Epost: erik.ullsten@areim.se

Oscar Limbäck, CSO CONVENDUMMob: +46 70 796 88 77
Epost: oscar.limback@convendum.se

Vi på Areim är nordiska fastighetsägare och fondförvaltare med kontor i Stockholm och Helsingfors. Vi förvaltar fonder för några av världens största institutionella investerare. Det har vi gjort med framgång i över 15 år och det tänker vi fortsätta med. Framgång för oss betyder att leverera en god avkastning till våra investerare på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Vår vision är att vara den mest attraktiva plattformen för investeringar i reala tillgångar. Vi är ett oberoende bolag som bygger goda relationer till hyresgäster, investerare och samhället i stort. Ett bolag som vet vikten av att hitta den rätta balansen. Som vill att det som är bra idag ska vara minst lika bra i framtiden. Läs mer på www.areim.se

Areim AB, och dess närstående bolag, kan komma att spara ditt namn och dina kontaktuppgifter för framtida behov. Vi kommer i dessa fall att följa de regler som gäller för skydd för personuppgifter (Dataskyddsförordningen). Om du vill veta mer om hur vi använder respektive skyddar dina uppgifter, samt vilka rättigheter du har med anledning av detta, så är du välkommen att besöka vår hemsida https://www.areim.se/om-areim/behandling-av-personuppgifter/ och ta del av vår information om behandling av personuppgifter.