Nyhet -

Arena Göteborg årsavslutar med Ola Serneke, Loket Olsson, John Kluge och Johan Möller Lekemo...

Affärsklubben Arena Göteborg bjuder måndag 9 december på en magnifik årsavslutning med stort julbord och en kvartett toppnamn. Huvudperson (nr 58 sedan Arenastarten 2010) är Ola Serneke och intervjuare Leif Loket Olsson. Extra, världstenoren John Kluge med pianisten Johan Möller Lekemo. Johan spelar ett stycke av Chopin, kompar John i ”O Helga Natt”. Plats ETT, Avenyn 1.

Ola är huvudägare och koncernchef för SEFA, ett expansivt entreprenadföretag med huvudkontor i Göteborg. SEFA-koncernen består av 35 bolag uppdelade i fyra affärsområden: Fastighet, bygg, anläggning och industri. Lokalkontor finns i Strömstad, Trollhättan, Borås, Alingsås, Varberg, Halmstad och Malmö. 2014 kommer SEFA starta verksamhet även i Stockholm, Helsingborg samt Linköping.

Bolaget startades 2002 och är redan en av Sveriges största byggkoncerner. I år kommer företaget omsätta närmare 1,5 miljarder kronor. SEFA är under ständig utveckling och har de senaste åren varit bland de snabbast växande företagen i Sverige. SEFA har en egen reklambyrå, Dear Friends, och är stor sponsor i Blåvitt (fotboll), Frölunda (hockey och Alingsås HK (handboll).

SEFA planerar att bygga Nordens högsta högsta byggnad på Lindholmen i Göteborg. Skyskrapan kommer att bli 201 meter hög och innehålla 60 våningar. Den blir en del i projekt Karlavagnsplatsen, som är budgeterat till 2 miljarder kronor, och kommer att innehålla 500 bostäder, kontor, handel och service.