Mediala tungviktare på Arena Göteborg

Affärsklubben Arena Göteborg börjar det nya året med två aktuella mediala tungviktare. Måndag 27 januari är den göteborgske mästerkocken Håkan Thörnström Arenakvällens profil. Måndag 3 mars kommer Sophia Djiobaridis från Uppdrag Granskning på SVT. Efter de mycket uppmärksammade TV-programmen utnämndes hon nyligen  till Västsveriges mäktigaste person på GT:s 100-lista.

Håkan Thörnström vann i stenhård konkurrens Kockarnas Kamp i TV4. I helgen förärades han också Gastronomiska Akademiens Guldmedalj för utomordentliga insatser för svensk gastronomi. Håkan driver tillsammans med frun Anne Thörnströms Kök på Teknologgatan 3 i Johanneberg. Restaurangen öppnade 1997 och fick 2001 en stjärna i Guide Michelin.

Mästergrävaren Sofia Djiobaridis är kvinnan som bytte bläckfisktrålning mot att fånga fiskar modell fulare i Uppdrag Gransknings kommungranskning. Sophia reste i Göteborgs kommunbolagspampars fotspår ner till franska Rivieran och avslöjade hur några av stadens mest välavlönade tjänstemän låtit vin och damkläder förvandlades till frukostmat och representationslunch.

Arena Göteborg startade 2010 och har presenterat 58 toppnamn inom business, kultur, media och sport, vilka intervjuats av Pernilla Warberg, Katarina Hultling, Leif Loket Olsson och Ingvar Oldsberg. Arenakvällarna arrangeras i restauranghuset ETT mitt på Göteborgs paradgata Avenyn, dit medlemmar och deras gäster är välkomna.