Aktuell mediaprofil på affärsklubben Arena Göteborg

GT:s nya chefredaktör Sofia Dahlström blir måndag 21 september huvudperson nr 72 på affärsklubben Arena Göteborg. Plats den härliga miljön i Guldsalen på ETT, Avenyn 1. Sedan starten 1 mars 2010 har medlemmarna träffat de flesta aktuella västsvenska profilerna inom business, media och sport. Leif Loket Olsson skötte i många år intervjuerna. Nu håller Pernilla Warberg oftast i mikrofonen.

- Vi har lyckats få de flesta kända namnen att ställa upp, vilket är glädjande. Men en del tunga namn återstår. Vi hoppas få se dem också, säger Owe Sterner.

Inom mediaområdet blir Sofia Dahlström nummer 13 i ordningen. Här de tidigare 12. Frida Boisen, Sofia Djiobaridis, Peter Hjörne, Lasse Kronér, Christer Lövkvist, Britt-Marie Mattsson, Ingvar Oldsberg, Leif Loket Olsson, Lennart Persson, Albert Svanberg, Alice Teodorescu och Lars Wilderäng (ledande bloggare).

Tre personer har på medlemmarnas önskemål kommit en andra gång. Frida Boisen, Ingvar Oldsberg och Bert Karlsson. Superentreprenören Torsten Jansson blir 19 oktober den fjärde reprisen.

Proffsfotografen Kamera-Kent Isaksson filmar en del av Arenakvällarna. Länkar finns på Arenas webbsida. Inspelningen från 8 juni i år då Bert Karlsson återkom och intervjuades av Lennart Persson blev en mycket lyckad afton där intervjun framkallade de stora skratten. Se videon via relaterat material nedan.