IFK:s Jörgen Lennartsson huvudperson på affärsklubben Arena Göteborg

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 02:33 CET

Affärsklubben Arena Göteborg flyttar efter 5½ år och 73 huvudpersoner på ETT nu längre upp på stadens paradgata. Till Scandic Rubinen på Avenyn 24. Måndag 7 december årsavslutning med stor julbuffé. Huvudperson (nr 74 sedan starten 2010) Blåvitts tränare Jörgen Lennartsson. Intervjuare Pernilla Warberg, utnämnd till Småföretagarnas Favorit nummer 1 i Göteborg 2015. Artister jazzsångerskan och basisten Margaretha Evmark och gitarrvirtuosen Rolf Jardemark.

- Vi har trivts väldigt bra på ETT i alla år. Men när verksamheten nu läggs ner har vi kollat vilka alternativ som finns. Vi har valt att flytta till Scandic Rubinens Atrium, som efter genomförda ombyggnader erbjuder moderna lokaler, säger Arenas Owe Sterner.

Jörgen Lennartsson är född i Växjö. Han har ett treårsavtal från 25 november 2014 med IFK. Hans moderklubb är Växjö Norra. Tränare i bl a Östers IF, Helsingborgs IF, BK Häcken, Sverige P89 och U21, norska Stabaek och Elfsborg med SM-guld 2012. Enligt mediauppgifter är Jörgen aktuell som efterträdare till Erik Hamrén som förbundskapten.

Tidigare huvudpersoner på Arena Göteborg inom sportområdet har varit Erica Johansson, Håkan Mild, Patrik Sjöberg, Mats Grauers, Dennis Andersson, Emma Igelström, Lars-Åke Lagrell, Fredrik Pettersson och Thomaas Ravelli.

Bilden fr v: Rolf Jardemark, Margaretha Evmark, Pernilla Warberg och Jörgen Lennartsson.

Arena Göteborg är ett affärsnätverk för personer i Västsverige intresserade av business, media och sport. Ny hemvist Scandic Rubinens Atrium på stadens paradgata Avenyn 24. Arena Göteborg invigdes 1 mars 2010 av landshövding Lars Bäckström. Varje månad arrangeras Arenakvällar där aktuella toppnamn inom intresseområdena intervjuas av Pernilla Warberg m fl. Mingel, middag, intervju och eftermingel. För medlemmar i Arena Göteborg, Dataföreningen, Handelshögskolans Alumni och Marknadscheferna. I mån av plats är gäster välkomna.

Kommentarer (0)