​Arken Zoo utsedda till Årets Marknadsförare 2019

​Arken Zoo utsedda till Årets Marknadsförare 2019

Svensk Franchise har utsett Arken Zoo till Årets Marknadsförare 2019. Priset delades ut på Frannygalan den 22 mars 2019.

Fredagen den 22 mars gick den årliga Frannygalan av stapeln på Grand Hôtel i Stockholm där en rad kompetenta och innovativa franchisetagare och franchisegivare prisades för goda prestationer inom svensk franchise. Arken Zoo var en av tre nominerade till utmärkelsen Årets Marknadsförare tillsammans med Jaktia och Svensk Fastighetsförmedling. När priset delades ut i stod det klart att det var just Arken Zoo som kammade hem priset. Motiveringen löd:

”Vinnaren har på ett utomordentligt sätt, med varumärket i centrum, sammanhållet och integrerat, utvecklat och genomfört sitt marknadsföringskoncept. Genom en effektiv mediemix, tydliga budskap och ”Tasstid” har man skapat sammanhållning i kedjan och mycket goda resultat på flertalet nivåer.”

– Det var en oerhört rolig överraskning och ära att tilldelas det här priset som Årets Marknadsförare 2019 bland så många starka och kvalificerade företag inom franchise. Under 2018 lanserade vi en ny kommunikationsstrategi och har byggt upp ett stakt marknadsteam. En ny mediastrategi för att nå vår målgrupp har landat väl och de kommunikationsinsatser vi har gjort har stärkt upp varumärket Arken Zoo. ”Tasstid” är en förmån vi införde förra året för att ge våra anställda möjligheten att få tre dagars betald ledighet när de välkomnar en ny valp eller kattunge till familjen. Denna förmån förlängs nu då det varit mycket uppskattat. Allt grundar sig i att vi älskar djur och 90% av våra anställda har djur, säger Sarah Frelin Ekvall, Marknadschef på Arken Zoo.

Alingsås, Askim, Bollebygd, Borlänge, Borås, Bålsta, Enköping, Eskilstuna, Eslöv, Falkenberg, Falköping, Falun, Finspång, Färjestaden, Gustavsberg, Gävle, Göteborg, Halmstad, Handen, Haninge, Helsingborg, Huddinge, Hudiksvall, Hörby, Järfälla, Jönköping, Kalmar, Karlskoga, Karlskrona, Karlstad, Kristianstad, Kungens Kurva, Kungsbacka, Lidköping, Limhamn, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Mora, Motala, Nacka, Norrköping, Norrtälje, Nyköping, Piteå, Skellefteå, Skövde, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundsvall, Trelleborg, Trollhättan, Täby, Uddevalla, Umeå, Upplands Väsby, Uppsala, Valbo, Varberg, Vetlanda, Västerås, Växjö, Ystad, Ängelholm, Örebro.

Arken Zoo är Sveriges största zoofackhandelskedja med ca 90 butiker runt om i landet. Arken Zoo ingår i Musti Group med totalt nästan 250 butiker i Norden. Genom våra fysiska butiker och vår e-handel erbjuder vi ett brett och prisvärt sortiment med produkter och tjänster av högsta kvalitet för ditt husdjur.