Uppsala Universitet vinner månadens trycksak för december 2018

Månadens trycksak i december 2018

Nu har december månades vinnare blivit utsedd, den här gången gratulerar vi Uppsala Universitet till vinsten!

Uppsala universitet rankas som ett av världens 100 främsta och var Sveriges och Nordens första universitet – grundat 1477. På universitetet finns 40 000 studenter och knappt 5 000 forskare och lärare som bedriver världsledande forskning och ett enormt utbud av utbildningar.

När Uppsala Universitet skulle ställa ut på Saco Studentmässa i Älvsjö tog de hjälp av Arkitektkopia för att ta fram montern. Resultatet blev en stark och tydlig monter som verkligen lyfter universitetets grafiska profil. Den öppna och inbjudande strukturen lämpade sig mycket bra för ändamålet att presentera Uppsala Universitet för morgondagens stjärnor.

Vi tackar Uppsala Universitet för ett gott samarbete och gratulerar än en gång till titeln Månadens trycksak i december. Som vanligt bjuder vi på tårta till månadens vinnare!

Foto: Uppsala Universitet