Släktforskningens dag - Släktforska gratis

Släktforskningens dag - Släktforska gratis

Släktforskningens dag, den 19 mars 2011

På lördag är det åter dags för att fira släktforskningens dag runt om i landet. På många håll arrangerar de lokala släktforskarföreningarna, arkiven och biblioteken Släktforskningens dag och förhoppningen är att många, både nya och gamla, släktforskare träffas och byter erfarenheter. Titta på gärna på http://www.genealogi.se, hos den lokala föreningen eller i lokala tidningar efter aktiviteter på din ort.

ArkivDigital och ADOnLine2 gratis helgen 19-20 mars 2011

Många har inte möjlighet att besöka någon aktivitet och för att hjälpa alla de som vill prova på att släktforska och hjälpa alla föreningarna att visa och berätta om släktforskning på bästa sätt, så erbjuder vi ArkivDigital och tjänsten ADOnLine2 gratis till alla hela helgen.
Flera andra förmånliga erbjudanden kommer också att finnas tillgängliga under perioden 16 mars t.o.m. 3 april 2011.

ArkivDigital vidareutvecklar

ArkivDigital fotograferar och tillgängliggör historiska handlingar samt utvecklar sin programvara kontinuerligt tillsammans med enskilda släktforskare och de stora släktforskarorganisationerna. Varje månad tillkommer ungefär 500.000 nya färgbilder till databasen som för närvarande innehåller mer än 26 miljoner bilduppslag ur kyrkböcker (52 miljoner sidor), men också mycket annat intressant material för släkt- och hembygdforskare.
Programvaran som forskarna använder är under ständig utveckling och ArkivDigital lägger ner mycket energi på att tillhandahålla en snabb och innehållsrik forskningstjänst.

Välkomna att fira Släktforskningens dag tillsammans med oss!