Återkallelse av skivad Port Salut

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2018 11:15 CET

Återkallelse av skivad Port Salut

I förpackningarna av skivad ost Arla® Familjefavoriter Port Salut 26% 750 g så kan det finnas små hårda plastbitar.

För Arla är produktsäkerheten av högsta prioritet och vi återkallar därför:

Arla® Familjefavoriter Port Salut 26%, skivad 750g med artikel nr 27925 och bäst före datum 2018-03-06

Produkten har levererats över hela landet. Inga andra produkter från Arla har påverkats än detta begränsade parti.

De kunder som fått leverans av denna produkt ombeds att omgående ta bort den och reklamera hos sin leverantör.

Konsumenter uppmanas att slänga samt reklamera produkten hos Arla Forum. Vid konsumentfrågor hänvisar vi till Arla Forum telefonnr: 020-99 66 99.

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 11.200 mjölkbönder från Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.