Arla Köket Kesella kvarg i ny smak – citrus

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2012 17:52 CEST

Arla Köket Kesella kvarg citrus är tillverkad av vanlig naturell kvarg som smaksatts med naturliga råvaror. Produkten innehåller små bitar av citrus och har en fetthalt på 7,5 procent. Arla Köket Kesella kvarg finns sedan tidigare i tre smaksatta varianter, hallon, rabarber och vanilj, samt som naturell i två olika fetthalter, 10 respektive 1 procent.

Den fjärde smaken

Kvarg är en populär produkt i svenska hushåll och marknaden ökar stadigt. Det hör till stor del ihop med produktens fördelar när det gäller bakning och matlagning. Lanseringen av Arla Köket Kesella Kvarg i smaken citrus är en uppföljning på tidigare smaker , Arla Köket Kesella med vanilj,  hallon och rabarber. Arla Köket Kesella Citrus passar perfekt till vårens  och sommarens alla fester, oavsett om man vill bjuda sina gäster på ett gott bakverk eller en fräsch dessert

Arla Köket Kesella citrus finns i butik från och med vecka 19 och har ett cirkapris på 14 kronor.

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av svenska, danska och tyska mjölkbönder. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.