Kelda Middagspanna - bekvämt och gott

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 14:56 CEST

Det svenska matintresset fortsätter att öka. I år uppger 36 procent att de är mycket intresserade av mat och matlagning, jämfört med 29 procent förra året *). Men det är långt ifrån varje dag vi hinner med långkok. Till vardags söker vi snabba, enkla och framförallt goda lösningar för vardagsmaten. Undersökningar visar att vi i genomsnitt lägger 34 minuter per dag på matlagning under vardagarna. **)

Kelda Midagspanna är färdiga, gräddbaserade såser med smaksättning separat i locket. En förpackning räcker till en måltid för tre till fyra personer och på förpackningen finns tips om vilket kött som passar till respektive sås.

Gör så här:

1. Stek köttet

2. Tillsätt matlagningsgrädden från bägaren och smaksättningen från locket, rör om.

3. Koka i två minuter, färdigt att servera.

Nyheterna finns i butik med start vecka 36. Cirkapris 22 kronor/2,5 dl matlagningsgrädde + smaksättning.

För digitala produktbilder: www.arla.se, klicka på nyheter och press och Bildbank och logga in som anges.

*) Food & Friends Matrapport 2013

**) Food & Friends Matrapport 2012