Pressinbjudan: Arla bjuder in alla svenska och danska medlemmar till möten om aktuell utveckling på den globala marknaden och priset på mjölk.

Pressmeddelande   •   Aug 03, 2012 15:58 CEST

Första mötet i Sverige kommer att äga rum på Elmia-mässan i Jönköping den 9 augusti klockan 11.00–14.00. Syftet är att ge Arlas medlemmar en bild av den aktuella utvecklingen på den globala marknaden och priset på mjölk.

Ordförande Åke Hantoft, koncernchef Peder Tuborgh samt Sverigechef Christer Åberg kommer att närvara och tala på mötet.

Ytterligare möten i Sverige kommer att hållas den 13 augusti klockan 11.00–14.00 på Hotel Gustav Fröding i Karlstad och tisdagen den 14 augusti klockan 11.00–14.00 i Folkets Hus, Esplanaden 29 i Sundsvall. Åke Hantoft och Christer Åberg deltar vid båda tillfällena.

Den 8 augusti klockan 19–21.30 hålls ett liknande möte på samma tema i Danmark, på Herning Messecenter.

Ingen anmälan krävs till mötena.

Välkommen önskar Arla Foods styrelse!

Ytterligare information:
Arlas pressjour: 0708-84 42 90

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av svenska, danska och tyska mjölkbönder. Arla Foods är en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med ett brett sortiment av mejeriprodukter av högsta kvalitet. Arla är också världens största producent av ekologiska mejeriprodukter.