Pressmeddelande -

Staffan Littmarck blir ny chef för Scandinavian Expo, den nya internationella mötes- och eventarenan i Airport City Stockholm

Stockholmsregionen har Europas starkaste tillväxt och rankas i internationella sammanhang som en av världens mest attraktiva städer. Områdets nya mötes- och eventarena kommer att tillföra den internationella flygplatsen Arlanda och storstadsregionen Stockholm-Uppsala möjligheter och kapacitet för stora mässor, konferenser, kongresser och event.Scandinavian Expos första etapp, omfattande ca 60 000kvm, innehåller mässhallar, konferenscenter samten hotellkapacitet på totalt ca900 rum. Scandinavian Expo är ett nytt internationellt mötes- och eventcenter och det öppnar under våren 2020.

Den tidigare Eurostopfastigheten vid Arlanda byggs nu om till Scandinavian Expo, en modern internationell mötesplats med mässhallar, en omfattande konferensavdelning, restauranger samt annan kringservice.

- Evenemang, möten och mässor blir allt viktigare i digitala tider. Anläggningarnas kvalitet, flexibilitet och placering är helt avgörande. Scandinavian Expo blir en innovativ och kreativ anläggning för internationella och nationella möten på rätt plats alldeles intill Arlanda, säger Staffan Littmarck.

Staffan Littmarck kommer senast från multiarenaprojektet Uppsala arena/Uppsala Eventcenter som vd och projektledare och har tidigare arbetat med Globenarenorna, Gröna Lund/Parks and Resort samt Söderteatern.

- Det känns mycket bra att Scandinavian Expos operatörsbolag nu är på plats. Att bolaget dessutom drivs av en så erfaren och kompetent person som Staffan Littmarck gör det hela ännu bättre. Nu har vi tagit ett stort steg i utvecklingen av ett av nordens bästa och mest intressanta internationella mötesplatser, säger Dieter Sand, vd Arlandastad Holding AB.

• scandinavian xpo

• Västra Götaland

Arlandastad Holding AB är ett fastighetsutvecklingsbolag som skapar konceptuella plattformar för att utveckla Sveriges första flygplatsstad. Bolaget kontrollerar ca 240 hektar mark i området. Kommande år investerar Arlandastad Holding miljardbelopp i utvecklingen av Airport City Stockholm. Investeringarna omfattar dels utvecklingen av Scandinavian Expo men även av bland annat transportinfrastruktur i området.

Presskontakter:

Staffan Littmarck, mobil: 070- 344 66 96