Training Partner expanderar och flyttar sitt huvudkontor till Motortown

I maj 2010 flyttade Training Partner in i nya lokaler i Motortown. Det strategiska läget vid Arlanda har visat sig vara gynnsamt. Nu expanderar de sin verksamhet och flyttar under 2013 delar av sitt huvudkontor från Nyköping till Motortown som är en del av Arlandastad Holdings konceptutvecklingsområde DriveLAB som ligger i Airport City Stockholm.

Training Partner arbetar med kompetens- och affärsutveckling inom fordonsbranschen. I Motortown har Training Partner hittat det perfekta läget för utbildning. Hit kommer deltagare från hela Europa. Training Partner hyr ett modernt utbildningscenter som lämpar sig för både teknikutbildning, affärsutbildning, konferens och lanseringar. Ett stenkast från Motortown hyr de Arlandastad Holdings motorbana, Test Track 1, för alla sina utbildningar. Training Partner har vuxit och är idag det femte största utbildningsföretaget i Sverige och 2012 utsågs de av Dagens Industri till årets Gasellföretag.

– Det är utvecklande och intressant att samarbeta med Training Partner. De har utvecklat en verksamhet som gynnar området och tagit till vara på det unika läget vi kan erbjuda. Vi gläds åt deras framgångar och hoppas på ett gott samarbete framöver, säger Dieter Sand, VD för Arlandastad Holding AB.

Efter att ha arbetat med förarutbildningar för personbilar har Training Partner beslutat att ytterligare bredda sitt utbud. Företaget kommer att avveckla varumärket Förarutveckling och istället starta Training Partners Driver Training - märkesneutrala förarutbildningar för både lätta och tunga fordon. Genom att tillhandahålla besiktningsutbildningen i Motortown tror företaget på en synergieffekt mellan besiktningstekniker och de övriga tjänster som företaget erbjuder i området.

– Vi tror också att det strategiska läget i Arlandastad är optimalt när det gäller logistiken runt besiktningsutbildningarna. Vi hoppas att våra medarbetare och kunder tillsammans kommer att fortsätta bygga Training Partner till det ledande företaget när det gäller kompetensutveckling inom Automotive Industry, säger Patrik Lundstedt, VD på Training Partner