Armatec ställer ut på Nordbygg tillsammans med syskonen i Ernströmgruppen

För första gången gör företagen i Ernströmgruppen gemensam sak och ställer ut på Nordbygg den 1-4 april i år. Under samlingsnamnet Teknikportalen presenterar företagsgruppen sitt breda erbjudande till olika aktörer inom byggbranschen. Företag som ingår i gruppen är Armatec, Retherm-Armaturjonsson, Värmeprodukter, Erab, Kruge och Kakeldaxgruppen.

Ernströmgruppens affärsmodell handlar om att kombinera det bästa från två världar – entreprenörsanda och storföretagande. Från entreprenörernas värld hämtas egenskaper som snabba och effektiva beslutsvägar samt ett starkt sälj- och kundfokus. Från storföretagande finns strategisk långsiktighet, struktur och stabilitet. Detta kallar vi för samlad entreprenörskraft.

I Teknikportalen presenterar Armatec EFFERGI – vårt nya erbjudande inom energieffektivisering. Tack vare Effergi blir det enklare för entreprenörer, fastighetsägare och konsulter att hitta de produkter, funktions-lösningar och system som behövs för att kunna mäta, reglera och styra fastighetens inre flöden. Något som blir allt viktigare nu när EU:s Energieffektiviseringsdirektiv ska införlivas i svensk lagstiftning. Dessutom presenterar vi VIRIDI – Sveriges första blyfria kulventil. Ett givet val för alla som tycker det är viktigt att följa de allt högre miljökraven på minskat blyinnehåll i bygg- och installationsvaror.

Marknadschef – Marketing Manager
Armatec AB Box 9047, SE-400 91 Gothenburg