Ny standard för kompakta manöverdon till industri

Har du svårt att hitta rätt manöverdon för maximal prestanda i din process?  Nyheten EZ Logic från Bernard Controls sätter en ny standard för kompakta manöverdon till industrin. Nu finns det manöverdon för on/off- eller analog styrning med full integrerad kontroll.  Vi har utvecklat ett mycket användarvänligt manöverdon med enkel och tydlig knappmeny för snabb och säker driftsättning. Ventilens position och eventuella larm visas direkt på manöverdonets LED-skärm.  Positioneringen visas med en noggrannhet bättre än 2% och  återkopplar ventilens position.

Bernards Controls manöverdon hör till marknadsledarna i världen inom Processindustrin, Oil & Gas, Fjärrvärme och VA. Manöverdon programmet omfattar don upp till 10 000 Nm för främst 90° manövrering och flervarvs manöverdon upp till hela 20 000 Nm.

• integrerad kontroll
  • kompakta manöverdon