Omsättningsrekord två månader i rad.

Arom-dekor Kemi slår omsättningsrekord två månader i rad...

Inte nog med att vi fyller 10 år i år, vi slår också omsättningsrekord för andra månaden i rad detta året. Oktober blev precis som september en riktigt stark månad, något vi är väldigt nöjda med. Med tanke på att vi precis som våra kollegor i branschen brottats med höga råvarupriser och hög EU-kurs under hösten. Vi gör allt vi kan för att på bästa sätt serva befintliga och nya kunder med produkter och tjänster. Denna starka ökning och tillväxt ser vi som ett bevis på att vi gör rätt, säger Christian Lundell som är VD på Arom-dekor Kemi AB.

Arom-dekor Kemi startades 2008 och är idag ledande totalleverantör av kvävedioxidreducerande AdBlue® och andra fordonskemikalier som spolarvätska, glykol och rengöringsprodukter till den nordiska transportsektorn. Företaget kontrollerar kedjan från produktion till förpackning och leverans och säkrar därmed en hög och jämn kvalitet. De besitter en hög kompetens vilket har lett till att man i snabb takt tagit fram nya lösningar och ett brett produktutbud genom åren.

– Vi har länge legat i framkant gällande logistik och tankstationer för AdBlue® och utöver det har vi ett brett urval av kemikalier. Att vi har experter på området gör att vi kan, förutom att sälja produkter, råda kunderna om vilka användningsområden som exempelvis glykolen har och vilken glykol som passar till vilket fordon. För oss är det viktigt att kunderna får den informationen de behöver och att den är rätt, avslutar Christian Lundell.

Arom-dekor Kemi AB en av de ledande leverantörerna i Norden av AdBlue®, spolarvätska, kylarglykol och kemikalier för fordonsvård och rengöring i allmänhet. Arom-dekor Kemi AB erbjuder även ett brett sortiment av special-kemikalier för olika ändamål. Bolaget omsatte under 2017 153 miljoner.