​Arriva ett av Sveriges karriärföretag

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2015 15:18 CET

Arriva har, som enda företag i kollektivtrafikbranschen, utsetts till ett av Sveriges 100 mest spännande företag att göra karriär på, bland annat tack vare sin satsning på intern och extern kommunikation, interna karriärvägar, kompetensutveckling och jämställdhet. Det är Jobtip som utser karriärföretagen bland tusentals nominerade kandidatföretag.

Arriva har jobbat målmedvetet under de senaste åren med att skapa möjligheter för människor att växa inom företaget.

”Hos oss har vi gott om exempel på medarbetare som växlat karriär och utvecklats under sin tid på Arriva. Utmärkelsen är ett glädjande kvitto och bevis på att vi lyckats i vårt engagemang i frågor som rör kompetensutveckling, jämställdhet och trivsel på arbetsplatsen!”, säger Johan Åhlander VD Arriva.

Juryns motivering lyder:

”Med ett tydligt fokus på utbildningar visar Arriva att kompetensutveckling är viktigt på företaget. I deras strävan att få in fler kvinnor i företaget har Arriva skapat en företagskultur som främjar jämställdhet. Genom att arrangera sammankomster inom hela koncernen, visar Arriva att de värderar de anställdas trivsel på arbetsplatsen.”

Om Karriärföretagen

Varje år utser Jobtip Sveriges mest spännande bolag att göra karriär på. Tusentals företag granskas och utvärderas utifrån karriär- och utvecklingsmöjligheter, medarbetarengagemang, internationell räckvidd, internt och externt employer brand och mycket mer. Resultatet är Karriärföretagen – Sveriges hundra mest spännande företag för yrkesverksamma att göra karriär på.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.